STREFA KURSANTA

Zdawalność kursantów OSK MAGNET podana przez ośrodki egzaminacyjne za okres 01.07.2016–31.12.2016

Egzamin teoretyczny 74,1% (średnia w Szczecinie 61,41%)

Egzamin praktyczny 43,5% (średnia w Szczecinie 30,62%)

Średnia teoria + praktyka 58,8% (średnia w Szczecinie 46,02%)

Osiągnięty przez naszych kursantów średni wynik na poziomie 58,8% jest najwyższym wynikiem spośród wszystkich dużych szkół nauki jazdy w Szczecinie.

Tak, jesteśmy numerem jeden! 🙂

źródło: www.eurzad.szczecin.pl

Niezbędne informacje dla przyszłych kierowców

Z dniem 19 stycznia 2013 r. został wprowadzony w życie nowy proces uzyskiwania uprawnień do kierowania pojazdami.

Jedną ze zmian jest wdrożenie Profilu Kandydata na Kierowcę (w skrócie PKK), które – według rozporządzenia w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami – jest zestawem danych i informacji identyfikujących i opisujących osobę ubiegającą się o wydanie dokumentu stwierdzającego uprawnienia do kierowania pojazdami.

Elektroniczny obieg dokumentów

Dzięki PKK dotychczasowy, papierowy obieg dokumentów, został zastąpiony obiegiem elektronicznym. Profil generowany jest po złożeniu przez kandydata wniosku o prawo jazdy w wydziale komunikacji. Wraz z wnioskiem o wydanie prawa jazdy, kandydat powinien złożyć orzeczenie lekarskie (skierowanie na badania otrzymasz u nas w biurze – koszt badania 100 zł, lub zrobić badania u dowolnego lekarza medycyny pracy – koszt ok 200 zł) stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem, wyraźna aktualna i kolorowa fotografia o wymiarach 3,5 x 4,5 cm, oraz – jeśli jest wymagana – zgodę rodziców/opiekunów prawnych. Po pozytywnej weryfikacji wniosku, urzędnik danego wydziału komunikacji, generuje w systemie teleinformatycznym PKK, który następnie osoba ubiegająca się o uprawnienia do kierowania pojazdem przekazuje do ośrodka szkolenia kierowców przed rozpoczęciem szkolenia, a po ukończeniu szkolenia do Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego. W oparciu o numer PKK oraz numer PESEL, WORD pobiera zaktualizowany profil osoby, która ukończyła szkolenie i zamierza przystąpić do egzaminu. W przypadku pozytywnego wyniku obu części egzaminu, WORD aktualizuje PKK o odpowiednią informację i przesyła profil do starostwa. Na podstawie otrzymanych danych, starostwo wydaje decyzję administracyjną o uzyskaniu przez kandydata uprawnień do kierowania pojazdami i przekazuje zamówienie dokumentu do producenta. Czas oczekiwania na na prawo jazdy wynosi do 30 dni, jednak w przeważającej większości proces ten trwa krócej (około 2 tygodnie). Przebieg procesu powstawania naszego prawa jazdy można śledzić na stronie Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych pod tym adresem www.kierowca.pwpw.pl (system pokazuje tylko te sprawy, które są w trakcie realizacji).


Informacje o egzaminie Państwowym teoretycznym:

Część teoretyczną egzaminu na prawo jazdy będziesz zdawał w sali wyposażonej w komputery z ekranami dotykowymi. Egzaminator (po sprawdzeniu tożsamości), wskaże Ci stanowisko jakie masz zająć.

Egzamin teoretyczny obejmuje:

20 pytań z wiedzy podstawowej, w tym:

  • 10 pytań o wysokim znaczeniu dla bezpieczeństwa ruchu drogowego (3 punkty),
  • 6 pytań o średnim znaczeniu dla bezpieczeństwa ruchu drogowego (2 punkty),
  • 4 pytania o niskim znaczeniu dla bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego (1 punkt);

Na te pytania będziesz udzielał odpowiedzi TAK lub NIE. Na przeczytanie każdego pytania będziesz miał 20 sekund, po czym na udzielenie odpowiedzi będziesz miał 15 sekund.

12 pytań z wiedzy specjalistycznej w zakresie poszczególnych kategorii prawa jazdy lub pozwolenia, w tym:

  • 6 pytań o wysokim znaczeniu dla bezpieczeństwa ruchu drogowego (3 punkty),
  • 4 pytania o średnim znaczeniu dla bezpieczeństwa ruchu drogowego (2 punkty),
  • 2 pytania o niskim znaczeniu dla bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego (1 punkt).

Na te pytania będziesz udzielał odpowiedzi A,B lub C. Na przeczytanie każdego pytania i udzielenie odpowiedzi będziesz miał 50 sekund.

Odpowiadając poprawnie na wszystkie pytania możesz uzyskać 74 punkty. Aby uzyskać pozytywny wynik z części teoretycznej egzaminu musisz uzyskać co najmniej 68 punktów.

Czas egzaminu: 25 minut.

Pozytywny wynik części teoretycznej egzaminu jest ważny bezterminowo.


Informacje o egzaminie Państwowym praktycznym:

Egzamin praktyczny składa się z dwóch części:

 

Plac manewrowy:

  1. Sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego. Musisz zaprezentować, że potrafisz sprawdzić:
  • a. poziom oleju w silniku,
  • b. poziom płynu chłodzącego,
  • c. poziom płynu hamulcowego,
  • d. poziom płynu w spryskiwaczach,
  • e. działanie sygnału dźwiękowego,
  • f. działanie świateł pozycyjnych/postojowych,
  • g. działanie świateł mijania,
  • h. działanie świateł drogowych,
  • i. działanie świateł hamowania „STOP”,
  • j. działanie świateł cofania,
  • k. działanie świateł kierunkowskazów,
  • l. działanie świateł awaryjnych,
  • m. działanie świateł przeciwmgłowych tylnych – jeśli występuje;

Dwie spośród czynności określonych w pkt 1 jakie będziesz musiał wykonać zostaną wylosowane przez komputer. Egzaminator przekaże Ci informację o tym jakie to zadania.

2. Właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezpieczeństwa (jeżeli pojazd jest w nie wyposażony), upewnienie się, czy drzwi pojazdu są zamknięte, włączenie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym;

3. Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu, upewnienie się o możliwości jazdy:

  • wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
  • ocena sytuacji wokół pojazdu;
  • płynne ruszenie: opuszczenie dźwigni hamulca awaryjnego – w przypadku gdy jest uruchomiony, łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika;
  • płynna jazda pasem ruchu do przodu i tyłu, (w trakcie jazdy do tyłu obserwacja toru jazdy pojazdu zgodnie z techniką kierowania przez tylną szybę pojazdu i lusterka);
  • nienajeżdżanie kołem na linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk ( nie dotyczy linii wewnętrznych ograniczających i wyznaczających pole zatrzymania pojazdu);
  • nienajeżdżanie na pachołki lub tyczki oraz niepotrącanie ich;
  • zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa ruchu: w wyznaczonym polu zatrzymania pojazdu,

4. Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu.

Przy ruszaniu pojazd nie powinien cofnąć się więcej niż 0,2 m, a silnik nie powinien zgasnąć – osoba egzaminowana w trakcie wykonywania tego manewru po zatrzymaniu pojazdu na wzniesieniu zaciąga hamulec awaryjny, a następnie rusza do przodu, zwalniając go.

Ruch drogowy

Zadania egzaminacyjne:

  1. Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
  2. Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
  3. Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
  4. Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu
  5. Przejazd przez skrzyżowania równorzędne (trzy- i czterowlotowe)
  6. Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu (znak A-7, B-20, D-1 oraz w połączeniu z tabliczkami T-6a i T-6c) określonymi w przepisach w sprawie znaków i sygnałów drogowych
  7. Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
  8. Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy
  9. Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe (wjazd i zjazd)
  10. Przejazd przez przejścia dla pieszych
  11. Wykonanie jednego z następujących manewrów parkowania:
    • – prostopadłe – wjazd przodem wyjazd tyłem (możliwa jedna korekta toru jazdy), przy czym miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej; po zaparkowaniu musi być możliwość opuszczenia pojazdu przez kierowcę i pasażera z obydwu stron pojazdu, a pojazd musi być zaparkowany w sposób zgodny z przepisami ruchu drogowego (należy sprawdzić możliwość opuszczenia pojazdu); parkowanie odbywa się z zachowaniem zasad ruchu drogowego,
    • – skośne – wjazd przodem wyjazd tyłem (możliwa jedna korekta toru jazdy), przy czym miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej; po zaparkowaniu musi być możliwość opuszczenia pojazdu przez kierowcę i pasażera z obydwu stron pojazdu, a pojazd musi być zaparkowany w sposób zgodny z przepisami ruchu drogowego (należy sprawdzić możliwość opuszczenia pojazdu); parkowanie odbywa się z zachowaniem zasad ruchu drogowego,
    • – równoległe pomiędzy dwoma pojazdami (manewr jest wykonywany, jeżeli jest możliwe wyznaczenie miejsca do parkowania – możliwa jedna korekta toru jazdy) – wjazd tyłem wyjazd przodem, przy czym miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej; długość miejsca do parkowania pomiędzy pojazdami powinna stanowić około 2-krotność długości pojazdu egzaminacyjnego; w trakcie wykonywania manewru możliwa jedna korekta toru jazdy; po zaparkowaniu pojazd nie może stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego; w przypadku gdy pojazd parkuje równolegle do krawężnika, w trakcie wykonywania manewru nie może najechać na krawężnik.W przypadku błędnego wykonania manewru parkowania możliwe jest wykonanie manewru w innym miejscu wskazanym przez egzaminatora, a w razie braku możliwości znalezienia miejsca do wykonania manewru dopuszcza się zamiennie wykonanie innego manewru parkowania
  12. Wykonanie manewru zawracania na drodze jednojezdniowej dwukierunkowej:
    • – możliwość wykonania manewru przy wykorzystaniu infrastruktury drogowej (bramy, wjazdy, podjazdy, zatoczki itp.),
    • – zawracanie musi odbyć się przy użyciu biegu wstecznego,
    • – miejsce do zawracania wyznacza egzaminator
  13. Przejazd przez torowisko tramwajowe i kolejowe
  14. Przejazd przez tunel
  15. Przejazd obok przystanku tramwajowego i autobusowego
  16. Wykonanie manewru wyprzedzania
  17.  Wykonanie manewru omijania
  18. Wykonanie manewru wymijania
  19. Wykonanie manewru zmiany pasa ruchu
  20. Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo
  21. Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo
  22. Wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu
  23. Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym przez egzaminatora miejscu
  24. Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych – zadanie nieobowiązkowe
  25. Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy. Dokonywanie zmiany biegów na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na minutę. Pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie 50km/h
  26. Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem

Kryteria oceny

Pozytywny wynik egzaminu otrzymasz jeżeli poprawnie wykonasz zadania ujęte powyżej.
Negatywny wynik otrzymasz jeżeli:

  1. dwukrotnie nieprawidłowo wykonasz to samo zadanie egzaminacyjne,
  2. egzamin został przerwany przez egzaminatora gdyż twoje zachowanie zagrażało bezpośrednia życiu i zdrowiu uczestników ruchu drogowego.

Czas trwania części praktycznej egzaminu państwowego

Przepisy określają, że minimalny czas trwania jazdy w ruchu drogowym wynosi 40 minut. Zastrzeżeniem jest możliwość zakończenia egzaminu przez egzaminatora po upływie 25 minut, jeżeli zostały wykonane wszystkie zadania egzaminacyjne, a wynik egzaminu jest pozytywny.


Opłaty za egzaminy Państwowy na prawo jazdy kat. B:

  • egzamin teoretyczny 30 zł
  • egzamin praktyczny 140 zł

Najbliższe wolne terminy egzaminów możesz sprawdzić pod tym adresem

Terminy Egzaminów


Posiadając prawo jazdy kat. B będziesz mógł poruszać się:

  • pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej (dmc) nieprzekraczającej 3,5  tony (z wyjątkiem motocykla lub autobusu);
  • pojazdem samochodowym o dmc nieprzekraczającej 3,5 tony wraz z przyczepą lekką (do 750kg);
  • ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym.
  • pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM
  • motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg pod warunkiem, że osoba posiada prawo jazdy kategorii B od co najmniej 3 lat.

Nie zwlekaj dłużej, zapisz się na najbliższy kurs i zdaj z nami prawko za pierwszym razem !

 


Najwyższa zdawalność w Szczecinie

Wrzesień 2017
P W Ś C P S N
     
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Licznik odwiedzin

  • Users online: 1 
  • Visitors today : 27
  • Total visitors : 31,268